News

Kateri so bili najbolje prodajani električni avtomobili (EV) na Kitajskem v prvi polovici leta 2025?

Autovista24 | 24 Nov 2025

O avtorju

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Med januarjem in junijem se je na kitajskem trgu baterijskih električnih vozil (BEV) povečala domača konkurenca. Medtem je sektor priključnih hibridov (PHEV) ostal tesno konkurenčen. Phil Curry, urednik posebnih vsebin pri Autovista24, preučuje kitajski trg električnih vozil (EV) z uporabo podatkov EV Volumes.

Rast kitajskega trga BEV je junija ponovno upočasnila, saj se je trg usklajeval z močnim obdobjem prodaje v letu 2024. Skupno je bilo v državi v prvi polovici leta 2025 dobavljenih 3.498.460 vozil, kar predstavlja 43,7-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Vendar pa se je po doseženi 50,7-odstotni rasti kumulativnih številk aprila ta delež v maju in juniju zmanjšal. Po izjemni rasti februarja, marca in aprila so bili izboljšave v maju bolj zmerne. Junija je bilo v državi prodanih 687.277 vozil, kar predstavlja 39-odstotno izboljšanje glede na lani.

Medtem se je trg PHEV po majskem zatišju vrnil na trend rasti. Med januarjem in junijem se je trg povečal za 36,1 %, pri čemer je na kitajske ceste zapeljalo 2.460.588 enot.

To je bilo omogočeno tudi z močnim junijem, čeprav je bila 30,4-odstotna mesečna rast najnižja od januarja. Kljub temu dosledne izboljšave tako na trgih BEV kot PHEV kažejo na vedno večjo moč električnih vozil na Kitajskem.

Geely povečuje prednost
Po tem, ko je v maju ponovno zasedel prvo mesto, je Geely Geome Xingyuan v prvi polovici leta 2025 še povečal svojo prednost. Model, ki je prišel na trg septembra 2024, je med januarjem in junijem dosegel 205.091 prodanih enot. To pomeni, da je predstavljal 5,9 % prodaje BEV vozil v državi.

Najbolje prodajani BEV-i na Kitajskem

Januar – junij 2025


Rezultati junija so prinesli več sprememb v skupnih rezultatih za prvo polovico leta 2025. BYD Seagull se je povzpel na drugo mesto, z 5-odstotnim deležem trga in 174.912 dobavljenimi enotami.

To ga je postavilo 30.179 enot za modelom Geely, ki je BYD presegel v petih od šestih mesecev, vključenih v izračun. Če bo Xingyuan nadaljeval s svojo impresivno uspešnostjo, ga bo težko dohiteti.

Četrtletni dvig dostav pri Tesli je povzročil, da je Model Y v juniju napredoval na tretje mesto, iz petega v maju. Z 171.491 prodanimi enotami je le 3.421 enot za BYD-om in ima 4,9-odstotni delež trga.

Wuling Mini, ki je vodil tabelo štiri mesece v letu 2025, je ob koncu junija zdrsnil na četrto mesto. Z 170.632 dobavljenimi enotami je za Tesla Model Y zaostal le za 859 prodanimi enotami.

Glede na neenakomerno uspešnost ameriškega crossoverja na trgu v prvi polovici leta 2025, se Mini lahko premakne navzgor. Vendar pa bo potreboval izjemno močne rezultate, da se vrne na vrh tabele.

Uspeh vozil BYD, Tesla in Wuling kaže na konkurenčno naravo kitajskega trga v tem letu. V prvi polovici leta 2024 je bil Tesla Model Y 50.000 enot pred BYD Seagullom, kar je takrat predstavljalo dvoboj med dvema modeloma. Leta 2025 je trg bolj odprt, z več modeli, ki se potegujejo za naslov najbolje prodajanega.

Tesno tekmovanje na Kitajskem
Peto mesto je pripadlo Xiaomi SU7 z 155.692 prodanimi enotami. Z 4,5-odstotnim deležem trga je bil model 14.940 enot za prvo četverico. Še 55.102 enot zadaj, na šestem mestu, je bil BYD Yuan Up. Dosegel je 100.590 dobav in 2,9-odstotni delež BEV trga v prvih šestih mesecih.

Wuling Bingo je zasedel sedmo mesto, z 92.896 prodanimi enotami in 2,7-odstotnim tržnim deležem. Tesla Model 3 je pridobil eno mesto in zasedel osmo, ob tem pa je imel koristi od četrtletnega poročanja blagovne znamke. Za mestnim avtomobilom je zaostal le za 977 enot, z 91.919 dobavljenimi enotami, kar predstavlja 2,6-odstotni tržni delež BEV.

Na devetem mestu je bil Geely Panda Mini, 670 enot za Modelom 3, z 91.249 dobavljenimi vozili v prvi polovici leta 2025. Dosegel je 2,6-odstotni delež celotne prodaje BEV.

Tabelo zaključuje na desetem mestu BYD Yuan Plus, z 86.800 dobavljenimi enotami. Po tem, ko je v prvi polovici lanskega leta zasedel tretje mesto, je bil model letos žrtev povečane konkurence.

Tesla prevzame volan na Kitajskem
Tesla Model Y je bil najbolje prodajani BEV na Kitajskem v juniju, delno zaradi četrtletnega poročanja avtomobilskega proizvajalca. Dosegel je 44.848 dobav, kar je 1,7 % več kot v istem mesecu lani.

To je bilo njegovo največje izboljšanje v letu in šele drugo v prvih šestih mesecih leta 2025. Zaradi povečane konkurence je njegov tržni delež v mesecu padel za 2,4 odstotne točke, na 6,5 %.

Najbolje prodajani BEV-i na Kitajskem

Junij 2025

Geely Geome Xingyuan je nadaljeval svojo impresivno uspešnost, z 40.891 dobavljenimi enotami pa je zasedel drugo mesto. To predstavlja 5,9-odstotni delež vseh dobav v njegovem 10. mesecu na trgu.

BYD Seagull je junij končal na tretjem mestu, z 30.708 enotami na kitajskih cestah. Zaradi naraščajoče konkurence je to predstavljalo 12,8-odstotni upad v primerjavi z lani, medtem ko je njegov delež 4,5 % padel za 2,6 odstotne točke.

Po težavah v maju je Wuling Mini junij končal na četrtem mestu in izgubil dodatno rast v primerjavi z vodilnimi BEV modeli. Dosegel je 26.111 dobav, kar je še vedno 156,3-odstotna rast glede na leto prej. To je BEV omogočilo tudi rast tržnega deleža za 1,7 odstotne točke, na 3,8 %.

Petico najbolje prodajanih je dopolnil Xiaomi SU7, z 23.225 enotami. To predstavlja 62,5-odstotno povečanje prodaje. Model je dosegel 3,4-odstotni delež BEV trga v mesecu, v primerjavi z 2,9 % prejšnji mesec.

BYD v vzponu
BYD Dolphin je junija napredoval na šesto mesto z 18.106 dobavami. To je 114,8-odstotno izboljšanje glede na lani, kar kitajskemu modelu prinaša 2,6-odstotni tržni delež, kar je 0,9 odstotne točke več.

Na sedmem mestu je bil Tesla Model 3, ki je imel koristi od četrtletnega poročanja blagovne znamke. Z 16.636 prodanimi enotami je bil 8,3 % pod junijskimi rezultati iz leta 2024. To pomeni, da je njegov delež celotnega BEV trga padel s 3,7 % na 2,4 %.

BYD Yuan Up je zasedel osmo mesto z 15.347 dobavami, kar predstavlja 82,9-odstotno rast. Model je dosegel 2,2-odstotni tržni delež, kar je 0,5 odstotne točke več. Na devetem mestu je bil Changan Lumin z najvišjo mesečno prodajo od novembra 2024. Skupno 15.018 enot pomeni 70,5-odstotno izboljšanje glede na lani, njegov 2,2-odstotni delež trga pa se je povečal za 0,4 odstotne točke.

Dve vozili sta si delili 10. mesto, pri čemer sta obe dosegli rekordni rezultat v svojem četrtem mesecu prodaje. To sta BYD Sea Lion 05, ki je debitiral v top 10, in BYD Qin L. Obe sta junija dosegli 15.000 dobav, kar predstavlja 2,2-odstotni tržni delež.

Najbolje prodajani PHEV-ji v upadu
Po šestih mesecih leta 2025 je bil vrh PHEV trga razmeroma nespremenjen. Razlike med posameznimi modeli pa so se spreminjale glede na njihove rezultate v juniju.

Po šestih mesecih je vodil BYD Song Plus. Kljub upadu prodaje glede na lani v petih od prvih šestih mesecev leta 2025 je skupno 119.213 enot zadostovalo, da je zasedel prvo mesto. To pomeni 4,8-odstotni tržni delež. Vendar pa je prvič od februarja, ko je prevzel vodilno mesto, njegova prednost pred drugim modelom upadla.

Najbolje prodajani PHEV-ji na Kitajskem

Januar – junij 2025

Na drugem mestu, 10.801 enot za vodilnim, je bil BYD Qin Plus. Model je v prvi polovici leta 2025 beležil upad prodaje v vsakem mesecu. Kljub temu je skupna prodaja 108.412 enot zadostovala za 4,4-odstotni tržni delež.

BYD Song Pro je junija dosegel šele drugo izboljšanje prodaje v letu. To mu je omogočilo, da je po šestih mesecih zadržal tretje mesto, čeprav je s 100.140 dobavami še dodatno zaostal za modelom Qin Plus.

Prvi ne-BYD model v top 10 med januarjem in junijem je bil Li Auto L6, ki je zasedel četrto mesto. Z 96.354 enotami je zaostal 3.786 dobav za prvo trojico. To je bil padec, saj je bil v maju model le 362 enot zaostanka. Kljub temu je v šestmesečnem obdobju dosegel 3,9-odstotni tržni delež.

Prva sprememba v tabeli se je zgodila na petem mestu, saj je BYD Seal 06 napredoval za eno mesto. Njegova močna junijska uspešnost ga je pustila le 542 enot za Li Auto L6. BYD PHEV je v prvi polovici leta dosegel skupno 95.812 dobav.

BYD tekmuje sam s seboj
Vzpon modela Seal 06 je prišel na račun BYD Qin L, ki je zdrsnil na šesto mesto. Z 94.600 dobavami je dosegel 3,8-odstotni tržni delež in zaostal 1.212 enot za svojim “sovrstnikom” iz družine BYD.

Še en model, ki je napredoval, je BYD Song L, ki je zasedel sedmo mesto. Z 76.500 prodanimi enotami je imel 3,1-odstotni tržni delež.

Njegov vzpon je prišel na račun Galaxy Starship 7, ki je zdrsnil na osmo mesto z 70.918 dobavami. To pomeni 2,9-odstotni tržni delež. Starship 7, ki je leto začel na vrhu, se v zadnjih dveh mesečnih top 10 lestvicah ni pojavil. To ga je pahnilo nižje po tabeli, čeprav je v treh prejšnjih mesecih vztrajal na sedmem mestu.

BYD Destroyer 05 se je vrnil v tabelo na devetem mestu, potem ko je izpadel aprila. V prvih šestih mesecih leta 2025 je dosegel 61.858 prodaj, kar predstavlja 2,5-odstotni delež PHEV trga. Top 10 zaključuje Aito M9, z 58.700 dobavami in 2,4-odstotnim tržnim deležem.

Qin Plus napreduje
Prvič v letu 2025 je BYD Qin Plus v juniju zasedel prvo mesto po mesečnih rezultatih. Model je dosegel 25.000 prodaj, čeprav je to predstavljalo 29,9-odstotni upad glede na lani. Skupno je to zadostovalo za 4,8-odstotni tržni delež, kar je 4,1 odstotne točke manj kot lani.

Najbolje prodajani PHEV-ji na Kitajskem

Junij 2025

BYD Song Plus je zasedel drugo mesto, z 21.813 enotami, ki so junija zapeljale na kitajske ceste. To je predstavljalo 22,6-odstotni upad glede na lani. Njegov delež celotnega mesečnega PHEV trga je bil 4,2 %, kar je manj kot 7,1 % lani.

Tretje mesto je pripadlo modelu BYD Seal 06, kar je pomenilo prvo popolno prisotnost BYD v top tri od marca. Zabeležil je svoj najboljši rezultat prve polovice leta, z 21.770 dobavljenimi enotami. To je 185,5-odstotno izboljšanje glede na lani, njegov tržni delež pa se je povečal za 2,3 odstotne točke na 4,2 %.

Aito M8, v svojem tretjem mesecu prodaje na Kitajskem, je zasedel četrto mesto z 21.815 enotami. To predstavlja 4,1-odstotni delež mesečnega PHEV trga. To je bila njegova najboljša uspešnost, le 585 enot za top trojico.

Peto mesto je pripadlo BYD Song Pro, z 19.895 prodanimi enotami v juniju, kar je 3-odstotno izboljšanje glede na isti mesec lani. Kljub temu je zaradi povečane konkurence tržni delež modela padel za 1 odstotno točko, na 3,8 %.

Rekordni rezultati na Kitajskem
BYD Song L, ki je prvič prišel na trg julija 2024, je zasedel šesto mesto. Junija je dosegel 18.298 dobav, kar pomeni 3,5-odstotni tržni delež.

Sledil je Li Auto L6 na sedmem mestu, z 16.471 prodanimi enotami. To predstavlja 31-odstotni upad glede na lani, kar je povzročilo 2,8-odstotno zmanjšanje tržnega deleža. Model je dosegel 3,2-odstotni delež vseh PHEV dobav v mesecu.

Le 167 enot za njim je bil BYD Qin L, ki je prav tako imel težave v juniju. Z 16.304 prodanimi enotami je PHEV zabeležil 9,5-odstotni upad dobav. Njegov tržni delež je padel za 1,4 odstotne točke, na 3,1 %, in zasedel osmo mesto.

Še 204 dobave zadaj, na devetem mestu, je bil BYD Destroyer 05. Kljub vrnitvi v top 10 po šestih mesecih, je to storil predvsem zaradi slabih rezultatov konkurentov. Z 16.100 prodanimi enotami je prodaja upadla za 17,2 % glede na lani, tržni delež pa se je zmanjšal s 4,9 % junija 2024 na 3,1 % letos.

Top 10 zaključuje Haval H6, ki je debitiral med najboljšimi z 12.708 dobavami. To predstavlja 584,7-odstotno izboljšanje glede na lani.

Čeprav je bil model lansiran septembra 2022, je junij prvi mesec, ko je dosegel petmestno mesečno prodajo. Poleg tega je bila junijska prodaja SUV-ja skoraj 1.000 enot višja od njegove celotne prodaje v letu 2024. Posledično se je njegov delež PHEV trga v mesecu povečal s 0,5 % lani na 2,4 % junija.

Vsebino vam predstavlja Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

Mogoče bi vas tudi zanimalo

Katere znamke električnih vozil se v Evropi najbolje prodajajo?

09 Okt 2025

Evropski trg električnih vozil (EV) je v prvih šestih mesecih leta 2025 doživel ponovno rast. Toda katere znamke so uspele izkoristiti ta trend? Novinar Autovista24,...

Kako se spreminja prodaja rabljenih vozil?

25 Jul 2025

Pritisk na preostalo vrednost (RV), nastajajoče kitajske znamke, naraščajoča dobičkonosnost in pomen prodaje baterijsko-električnih vozil (BEV). Novinar Autovista24, Tom Hooker, analizira, kako in zakaj se...

Katera znamka je v Evropi leta 2024 prodala največ električnih vozil (EV)?

22 Apr 2025

Evropski trg električnih vozil (EV) je leta 2024 po letih rasti zastal. Toda kateremu proizvajalcu avtomobilov je v regiji uspelo priti na vrh in ali...

Da, prijavite me na Autovista24