News

Kako se spreminja prodaja rabljenih vozil?

Autovista24 | 25 Jul 2025

O avtorju

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Pritisk na preostalo vrednost (RV), nastajajoče kitajske znamke, naraščajoča dobičkonosnost in pomen prodaje baterijsko-električnih vozil (BEV). Novinar Autovista24, Tom Hooker, analizira, kako in zakaj se spreminja področje prodaje rabljenih vozil.

Industrijska združenja, avtomobilski strokovnjaki in predstavniki proizvajalcev avtomobilov so se zbrali v Frankfurtu na vrhu o prodaji rabljenih vozil. Dogodek je obravnaval različne teme trga rabljenih vozil, vključno s trenutnimi trendi preostalih vrednosti (RV), gradnjo zaupanja potrošnikov in prodajo BEV vozil.

Razvoj preostalih vrednosti v Evropi

Direktor vsebin pri EV Volumes, Christian Schneider, je pojasnil, kako so se v zadnjih letih v Evropi spremenile preostale vrednosti (RV). ‘Med pandemijo je bilo zaradi vseh pomanjkanj v dobavni verigi veliko ljudi zadovoljnih, da so RV-ji rasli v nebo,’ je pojasnil.

‘Vendar pa smo v zadnjih dveh letih opazili, da RV-ji upadajo pri vseh vrstah goriv in v večini evropskih držav. Rahlo se vračajo na predpandemično raven, vendar še vedno opažamo RV-je v različnih delih Evrope, ki so nad predpandemično ravnijo.’

Trendi preostalih vrednosti v Evropi

Vrednosti kot odstotek ohranjene cene novega avtomobila po 36 mesecih/60.000 km med majem 2024 in majem 2025

‘Vidimo, da se ponudba in povpraševanje trenutno nekoliko bolj uravnotežata. Prav tako opažamo, da je veliko gospodarskega pritiska in da gospodarstva težko poslujejo. To se seveda odraža tudi na RV-jih. Za leti 2025 in 2026 ne pričakujemo, da bi se pritisk na RV-je izboljšal,’ je povedal Schneider.

Povišane cene

Opozoril je tudi na vpliv, ki bi ga lahko imeli ameriški carinski ukrepi na evropski trg rabljenih vozil. ‘Če bodo 25-odstotne carine na avtomobile ostale v veljavi po juliju, pričakujemo, da bodo cene evropskih avtomobilov v ZDA rasle. To pa bo pomenilo tudi zmanjšanje evropskega izvoza v ZDA.’

Direktor vsebin pri EV Volumes, Christian Schneider

‘Toda za proizvajalce avtomobilov (OEM) velja, da proizvajajo avtomobile, ki jih je treba nekje prodati. To pomeni, da bomo v Evropi v naslednjih mesecih in morda celo letih videli večje količine naših evropskih znamk. To ni velika težava za električna vozila (EV), saj elektrifikacija v ZDA ni napredna.’

Poudaril je, da bo večji vpliv na vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem (ICE). Na splošno bo, če bodo višje ameriške carine ostale v veljavi po juliju, obstajalo dodatno tveganje za RV-je. Pri EV Volumes prav tako opažajo naraščajoče število prodaj rabljenih BEV-jev. Vendar pa RV-ji padajo še hitreje kot celoten trg.

To je zato, ker na trg prihaja več BEV-jev kot prej. Vendar večina tega obsega ne prihaja od zasebnih kupcev, temveč je potisnjena prek flotnih kanalov.

Poleg tega je veliko spodbud, ki jih ponujajo evropske države, namenjenih le trgu novih vozil. Ti dejavniki ustvarjajo umetno presežno ponudbo na trgih rabljenih vozil.

Rastoč vpliv Kitajske

Pričakuje se, da bo obseg kitajskih BEV-jev v Evropi v naslednjih letih še naprej rasel. Kitajski proizvajalci avtomobilov so imeli leta 2024 7-odstotni delež evropskega trga novih vozil. Pri EV Volumes pričakujejo, da bo ta delež letos zrasel na 10 %.

Kljub temu pa RV-ji teh modelov še vedno zaostajajo za BEV-ji, ki izvirajo iz drugih regij. ‘V Nemčiji so kitajske znamke devet odstotnih točk (pp) slabše od uveljavljenih azijskih, evropskih ali ameriških znamk,’ je poudaril Schneider.

Direktor vsebin pri EV Volumes, Christian Schneider

‘Vendar smo sčasoma opazili, da se ta razlika zmanjšuje. Pred približno enim letom je bila razlika med znamkami približno 14 ali 15 odstotnih točk. Torej zapirajo vrzel, vendar še vedno vidimo, da je za izgradnjo ugleda znamke potreben precejšen čas, zlasti pri kupcih rabljenih vozil.’

V Španiji je ta razlika manjša, saj domače znamke v državi niso tako močne kot v Nemčiji.

Prodaja rabljenih vozil

Ker se RV-ji BEV-jev v primerjavi z drugimi pogonskimi sklopi soočajo s težavami in na trg rabljenih vozil prihaja vedno več povsem električnih modelov, se postavlja vprašanje, kako lahko prodajalci preživijo?

Kot je pojasnil generalni sekretar AECDR, Friedrich Trosse, je za ohranitev zanimanja kupcev rabljenih vozil potrebna učinkovitejša strategija prodaje in komunikacije.

‘Trg rabljenih vozil bo postal nizkoproračunski segment BEV-jev, saj nikoli več ne bomo imeli nečesa, kot je bil Volkswagen Beetle, ki je bil cenovno dostopen in je imel sodobno tehnologijo,’ je komentiral.

Za trgovce postaja načrtovanje celotne strategije za trg rabljenih vozil vse pomembnejše, še posebej v primerjavi z njihovim poslom z novimi vozili.

Z leve proti desni: Johan Verbois, soustanovitelj skupine MA5 Used Vehicle Consulting. Friedrich Trosse, generalni sekretar AECDR. Luis-Maria Perez-Serano, predsednik upravnega odbora pri CARA. Rodrigo Ferreira da Silva, podpredsednik in predsednik CECRA.

‘Mislim, da so rabljena vozila za trgovce in prodajalce izjemna priložnost. Na nekaterih zrelih trgih je posel z rabljenimi vozili dvakrat večji od posla z novimi vozili,’ je poudaril predsednik upravnega odbora CARA, Luis-Maria Perez-Serano.

‘Z njimi lahko dosežete večji zaslužek in višje marže. Mnogi trgovci zdaj zaslužijo več denarja z rabljenimi vozili kot z novimi. Kar je morda še pomembneje, rabljena vozila so ključna za zadržanje strank. Igrajo pomembno vlogo kot prva vstopna točka za kupce,’ je povedal.

Vendar je Serano dodal, da je trg rabljenih vozil kompleksen posel. Za prodajalce je nujno imeti dobro digitalno vmesno platformo, pri čemer verjame, da je mogoče storiti še več, da se kupcu olajša digitalna izkušnja. To vključuje prikaz preverjanja stanja baterije EV na spletu.

Serano je govoril tudi o čezmejni prodaji v Evropi in poudaril, da EU kljub temu, da se šteje za enoten gospodarski trg, še vedno ni takšna za trg rabljenih vozil. Vendar bi izboljšanje te prodaje lahko ustvarilo priložnosti za trgovce, ki bi lahko maksimirali prihodke s premikanjem vozil v druge države.

Poleg tega je izjavil, da je še vedno veliko dela na področju izobraževanja in usposabljanja osebja za prodajo in remarketing rabljenih vozil.

Zamujene priložnosti v prodaji

‘Še vedno vidim veliko zamujenih priložnosti v vsaki državi. Vem, da se je večina trgov razvila v bolj uravnoteženo razmerje med uporabo novih in rabljenih vozil, vendar dobičkonosnost pri novih vozilih ni takšna, kot je bila v preteklih letih,’ je pojasnil podpredsednik in predsednik CECRA, Rodrigo Ferreira da Silva.

Poudaril je tudi pomen tega, da imajo kupci dostop do natančnih podatkov o vozilih. Zavzema se za uvedbo tako imenovanega car pass na evropski ravni.

Gre za diagnostično poročilo o vozilu, ki kupcu ob prodaji zagotavlja potrdilo o točnosti prevoženih kilometrov. Namenjeno je boju proti ponarejanju števcev kilometrov na trgu rabljenih vozil. Storitev pa je trenutno na voljo le v Belgiji in na Nizozemskem.


Vsebino vam predstavlja Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

Mogoče bi vas tudi zanimalo

Katera znamka je v Evropi leta 2024 prodala največ električnih vozil (EV)?

22 Apr 2025

Evropski trg električnih vozil (EV) je leta 2024 po letih rasti zastal. Toda kateremu proizvajalcu avtomobilov je v regiji uspelo priti na vrh in ali...

Najbolj priljubljena električna vozila na svetu v prvi polovici leta 2024

27 Nov 2024

Katera električna vozila so bila najbolj priljubljena v prvih šestih mesecih leta 2024? José Pontes, direktor za podatke pri EV Volumes, z urednikom portala Autovista24...

Katere kitajske avtomobilske znamke bodo uspešne v Evropi?

10 Jun 2024

Kitajske avtomobilske znamke se usmerjajo v Evropo z namenom širitve svojega poslovanja. Dr. Christof Engelskirchen, glavni ekonomist skupine Autovista, razmišlja o tem, katere od teh...

Da, prijavite me na Autovista24