News

Katere znamke električnih vozil se v Evropi najbolje prodajajo?

Autovista24 | 09 Okt 2025

O avtorju

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Evropski trg električnih vozil (EV) je v prvih šestih mesecih leta 2025 doživel ponovno rast. Toda katere znamke so uspele izkoristiti ta trend? Novinar Autovista24, Tom Hooker, analizira podatke platforme EV Volumes.

Prodaja električnih vozil (EV) je v Evropi nadaljevala rast tudi v drugem četrtletju leta 2025, kažejo podatki EV Volumes. Kupcem je bilo med aprilom in junijem izročenih skupno 948.203 priključnih vozil, kar predstavlja 27,4-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani.

V prvem polletju leta 2025 se je tako število dobavljenih električnih vozil povečalo za 23,8 % glede na isto obdobje prejšnjega leta. Skupno je bilo prodanih 1.796.162 električnih vozil, kar pomeni rast za 345.691 enot.

Priključni hibridi (PHEV) so v drugem četrtletju povečali svoj delež na trgu električnih vozil. Ta tehnologija je predstavljala 34,4 % vseh dobav, kar je za 2,8 odstotne točke (p. t.) več kot leto prej. Posledično so baterijska električna vozila (BEV) predstavljala 65,6 % vseh prodaj.

Deleži BEV in PHEV na evropskem trgu električnih vozil

januar–junij 2025 in 2024

V prvem polletju leta 2025 se je delež BEV na trgu električnih vozil povečal za 0,6 odstotne točke na prevladujočih 66,9 %. Posledično so PHEV predstavljali 33,1 % vseh dobav.

Nemčija vodi v Evropi
Nemčija je med januarjem in junijem zabeležila največjo prodajo električnih vozil v Evropi. Predstavljala je 21,5 % vseh priključnih vozil v regiji, kar je 2,7 odstotne točke več kot lani. Velika Britanija je prav tako dosegla visoke številke, saj je predstavljala 18,5 % evropske prodaje EV, kar je povečanje glede na prejšnjih 17,2 %.

Vodilni evropski trgi električnih vozil po deležu po državah

januar–junij 2025 in 2024

Francija je bila na tretjem mestu z 11,2 % vseh dobav. To pa je predstavljalo občuten upad za 5,1 odstotne točke v primerjavi s prvim polletjem 2024. Španija je zasedla četrto mesto z 5,9 %, kar je kljub manjšemu deležu napredek glede na prejšnjih 3,9 %.

Nizozemska je zabeležila peto največjo prodajo električnih vozil v prvem polletju. Njen delež 5,6 % je bil za 0,3 odstotne točke nižji kot v istem obdobju leta 2024.

Prepričljiva zmaga Volkswagna pri EV

Volkswagen (VW) je šest mesecev v letu 2025 vodil evropski trg električnih vozil. Njegov tržni delež je narasel z 6,5 % v istem obdobju 2024 na 11,4 % letos.

Vodilne znamke po deležu na evropskem trgu električnih vozil

januar–junij 2025

To je bilo mogoče zahvaljujoč temu, da je znamka več kot podvojila število dobavljenih vozil. Natančneje, kupcem je bilo izročenih 204.805 enot, kar pomeni 115,8-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom. Nemška znamka je bila prav tako najbolje prodajana avtomobilska znamka v drugem četrtletju.

VW je dosegel uspeh tako na trgu BEV kot PHEV. Tri njegove modele ID. so se uvrstili med deset najbolj prodajanih popolnoma električnih vozil v Evropi od januarja do junija, kar predstavlja 56,5 % vseh prodaj električnih vozil znamke. Medtem pa je njegov SUV Tiguan vodil na trgu PHEV v regiji.

Impresiven uspeh VW je bil dosežen na račun dveh domačih konkurentov, BMW in Mercedes-Benz.

BMW je še vedno zasedal drugo mesto, vendar se mu je tržni delež zmanjšal za 0,7 odstotne točke na 9,2 %. To je bilo kljub 15,1-odstotni rasti prodaje, kar ustreza 164.976 enotam. Znamka je v drugem četrtletju dosegla solidno rast, saj se je obseg prodaje povečal za 17,3 %.

Najbolje prodajani EV proizvajalca je bil iX1 BEV, ki je predstavljal 18,8 % vseh prodanih vozil v regiji. Tudi i4 BEV in X1 PHEV sta pomembno prispevala k prodajnim številkam, s 14,2-odstotnim oziroma 12-odstotnim deležem.

Mercedes-Benz je medtem zabeležil 3,5-odstotni upad prodaje. Skupno število 121.986 enot je predstavljalo 6,8-odstotni delež, kar je upad z 8,7 %. Ta upad je bil posledica 8,1-odstotnega padca prodaje v prvem četrtletju, vendar se je znamka v obdobju april–junij pobrala in zabeležila 1,5-odstotno rast.

Najbolje prodajana električna vozila Mercedes-Benza sta bila popolnoma električni EQA in EQB, ki sta predstavljala 16,9 % oziroma 14,1 % prodaje EV znamke v Evropi. Tudi GLC PHEV je zabeležil pomembne dobave, saj je predstavljal 12,9 % vseh prodanih električnih vozil znamke.

Različne usode električnih vozil

Tesla je v prvem polletju 2025 zasedla četrto mesto. Ameriška znamka je zabeležila 33,4-odstotni upad prodaje v primerjavi z lanskim letom, s 109.985 dobavljenimi vozili. Med tem rezultatom in preobratom VW je mogoče najti številne vzporednice.

V prvem polletju 2025 je Tesla imela 6,1-odstotni delež evropskega trga EV, kar je 0,4 odstotne točke manj kot je imel VW na istem mestu lani. V prvem polletju 2024 je Tesla vodila trg, saj je predstavljala 11,4 % regionalne prodaje električnih vozil — enak delež, ki ga zdaj nadzoruje VW.

Peto mesto je zasedla Volvo, ki težko dohaja uspešnost iz leta 2024. V prvem polletju 2025 se je prodaja zmanjšala za 17,2 % na 102.533 enot, delež pa je padel za 2,8 odstotne točke na 5,7 %. Švedski proizvajalec je v drugem četrtletju doživel še bolj izrazit upad prodaje, 20,9 %, kar ga je uvrstilo na sedmo mesto.

Nasprotno pa je Audi v letu 2025 v bolj pozitivnem položaju. Znamka je bila le 2.519 enot oddaljena od uvrstitve med prvih pet. To je bilo mogoče zahvaljujoč 6,3-odstotni rasti dobav v prvih šestih mesecih leta.

Audi je z 100.014 prodanimi električnimi vozili dosegel 5,6-odstotni delež v prvem polletju, kar je manj kot 6,5 % pred 12 meseci. Ta upad je verjetno posledica uspeha VW, ki vodi na lestvici.

Med drugimi znamkami znotraj skupine je Škoda zabeležila močno rast in se povzpela za eno mesto na sedmo. Doživela je največjo medletno rast med prvih desetimi znamkami, s 154,4-odstotnim povečanjem na 91.943 enot. Njen delež se je več kot podvojil, z 2,5 % na 5,1 %. Tudi drugo četrtletje je bilo izjemno, z 199,2-odstotno rastjo dobav.

Cupra in Kia padeta

Cupra je zasedla osmo mesto, kar pomeni padec za eno pozicijo. Španska znamka je v prvem četrtletju zabeležila trociferno rast, s 124,6-odstotnim povečanjem prodaje od januarja do marca. V drugem četrtletju tega rezultata ni uspela ponoviti, a je kljub temu dosegla 56,4-odstotno rast.

To je v prvem polletju leta predstavljalo 84,6-odstotno izboljšanje, delež pa se je povečal z 2,9 % na 4,3 %.

Renault je bil še en proizvajalec, ki je začel leto močno, z 90-odstotno rastjo prodaje v prvem četrtletju glede na prejšnje leto. Tempo prodaje se je od aprila do junija nekoliko upočasnil, a je kljub temu zabeležil 57,9-odstotno rast.

V prvem polletju 2025 je to pomenilo 72-odstotno povečanje dobav, kar je Renaultu omogočilo, da se uvrsti na deveto mesto. Njegov tržni delež se je povečal za 1,1 odstotne točke na 4,1 %.

Kia je padla na deseto mesto, s skupno prodajo 72.457 enot, kar je 12,5 % več kot v prvem polletju 2024. Kljub stalni rasti se je njen tržni delež zmanjšal z 4 % na 4 %, kar je posledica večje konkurence in močne rasti prodaje drugih znamk.

Pozicija znamke med prvih desetimi se ne zdi trdna. Kia je bila med aprilom in junijem dvanajsta najbolje prodajana znamka električnih vozil, medtem ko je BYD zasedel osmo mesto. To je bil prvi nastop kitajske znamke na evropski četrtletni lestvici. Kitajska znamka je v drugem četrtletju dosegla največjo medletno rast med prvih desetimi znamkami, saj se je prodaja povečala za 335,6 % na 42.005 enot. Če bo BYD ohranjal ta trend, bi lahko vstopil tudi v letno lestvico v tretjem četrtletju.


Vsebino vam predstavlja Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

Mogoče bi vas tudi zanimalo

Kako se spreminja prodaja rabljenih vozil?

25 Jul 2025

Pritisk na preostalo vrednost (RV), nastajajoče kitajske znamke, naraščajoča dobičkonosnost in pomen prodaje baterijsko-električnih vozil (BEV). Novinar Autovista24, Tom Hooker, analizira, kako in zakaj se...

Katera znamka je v Evropi leta 2024 prodala največ električnih vozil (EV)?

22 Apr 2025

Evropski trg električnih vozil (EV) je leta 2024 po letih rasti zastal. Toda kateremu proizvajalcu avtomobilov je v regiji uspelo priti na vrh in ali...

Najbolj priljubljena električna vozila na svetu v prvi polovici leta 2024

27 Nov 2024

Katera električna vozila so bila najbolj priljubljena v prvih šestih mesecih leta 2024? José Pontes, direktor za podatke pri EV Volumes, z urednikom portala Autovista24...

Da, prijavite me na Autovista24