News

Katera znamka je v Evropi leta 2024 prodala največ električnih vozil (EV)?

Autovista24 | 22 Apr 2025

O avtorju

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Evropski trg električnih vozil (EV) je leta 2024 po letih rasti zastal. Toda kateremu proizvajalcu avtomobilov je v regiji uspelo priti na vrh in ali se je razlika do vodilne znamke zmanjšala? Novinar Autovista24 Tom Hooker analizira podatke.

Po podatkih EV Volumes je bilo leta 2024 v Evropi registriranih več kot 2,96 milijona električnih vozil (EV). To pomeni medletni padec za 1,8 % oziroma izgubo 55.746 enot.

Vendar pa so električna vozila v decembru zabeležila rast, saj so se po padcu v novembru ponovno povečala. Registracije so se povečale za 1,3 %, s skupno 298.457 dostavami. To predstavlja povečanje za 3.713 vozil v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Mesec je zaznamoval najvišji skupni obseg električnih vozil od junija 2023. To pomeni, da je prehitel marec po najboljših doseženih številkah v letu.

Baterijska električna vozila (BEV) so predstavljala večino trga električnih vozil v letu 2024. Tehnologija je predstavljala 67,7 % vseh registracij priključnih vozil, kar je povečanje za 0,6 odstotne točke (pp) v primerjavi z letom 2023.

Priključni hibridi (PHEV) so v celotnem letu zajeli 32,3 % trga, kar je upad v primerjavi s 32,9 %. Pogonski sklop je v letu 2024 doživel večji padec dostav kot popolnoma električna vozila.

BEVs took a 69.5% share of plug-in volumes during December, a drop of 0.7pp compared to one year ago. PHEVs made up 30.5% of total registrations in the month, up from 29.8%.

Kdo je prevladoval na trgu električnih vozil v Evropi?

Tesla je tretje leto zapored prevladovala na trgu električnih vozil v Evropi, pri čemer sta Model Y in Model 3 na koncu leta 2024 vodila trg priključnih vozil na celini. Proizvajalec je od januarja do decembra dosegel 328.036 dostav, kar je več kot 35.000 vozil pred drugim mestom.

Vendar pa je ta številka predstavljala 10,4-odstotni padec v primerjavi z njenimi rezultati iz leta 2023. Proizvajalec je predstavljal 11,1 % celotnega trga priključnih vozil, kar je upad za 1 odstotno točko v primerjavi z lanskim letom.


Vodilne blagovne znamke po prodaji električnih vozil v Evropi

BMW je zasedel drugo mesto, kar je ponovitev njegovega rezultata iz leta 2023. To je bilo doseženo z 292.407 registracijami, kar predstavlja povečanje za 10,7 % oziroma 28.156 vozil v primerjavi z letom prej. Prav tako je to označilo najvišji skupni rezultat BMW-ja na trgu električnih vozil v Evropi, kar so omogočili njegovi modeli iX1 BEV in X1 PHEV. BMW modeli so predstavljali 9,9 % dostav, kar je povečanje s 8,7 % v letu 2023.

Tretje mesto je pripadlo Mercedes-Benzu, ki je izboljšal svoj rezultat iz četrtega mesta leta 2023. Zabeležili so rekordnih 258.677 registracij, kar pomeni rast za 10 % in pridobitev 23.515 vozil v primerjavi s prejšnjim obdobjem.

Izboljšanje je bilo pogojeno z modeli, kot je Mercedes-Benz GLC, ki je zasedel tretje mesto na seznamu PHEV v regiji. To je znamki prineslo 8,7-odstotni delež celotnega obsega, kar predstavlja izboljšanje za 0,9 odstotne točke.

Volvo je leto 2024 končal na četrtem mestu, kar predstavlja pomemben napredek v primerjavi s šestim mestom v letu 2023. Njegov model EX30 BEV je bil uspešen, medtem ko je XC60 vodil trg PHEV. SUV-ju se je pridružil tudi model XC90 v top 10.

Proizvajalec je dosegel doslej najboljši skupni rezultat z 239.255 dostavami, kar pomeni 42-odstotno povečanje v primerjavi z letom prej. To je bil največji odstotni rast v prvih desetih, kar je pomenilo dodatnih 70.745 registriranih vozil. Proizvajalec je v letu 2024 zasedel 8,1-odstotni delež, kar je povečanje s 5,6 %.


VW je v Evropi padel z višine

Na petem mestu je končal Volkswagen (VW), ki je padel z tretjega mesta v prejšnjem letu. Proizvajalec je utrpel 6,7-odstotni upad obsega, s 229.836 dostavami. To je pomenilo izgubo 16.546 vozil v primerjavi z enim letom prej. VW-ov delež na trgu je upadel z 8,2 % na 7,8 % v letu 2024.

Audi je zasedel šesto mesto. Registracije električnih vozil za to znamko so upadle za 0,8 %, na 172.665 vozil, kar je pomenilo padc eno mesto v primerjavi z letom 2023. To se je zgodilo kljub dobrim rezultatom modela Q4 e-Tron. Na splošno je znamka obdržala 5,8-odstotni delež trga, kar je ostalo stabilno v primerjavi z letom 2023.

Sedmo mesto je pripadlo Kii, s 118.264 dostavami. Kljub temu, da so dosegli enak rezultat kot v letu 2023, je to predstavljalo 13-odstotni upad v obsegu v primerjavi z letom prej, kar je pomenilo razliko 17.720 vozil. Znamka je zajela 4 % trga električnih vozil, kar je padec za 0,5 odstotne točke.

Peugeot je zasedel osmo mesto, prav tako ponovil svoj rezultat iz prejšnjega leta. Vendar pa je njegov skupni rezultat 115.771 registracij upadel za 10,9 %, kar pomeni 14.174 vozil manj v primerjavi z letom prej. Proizvajalec je predstavljal 3,9 % dostav, kar je upad s 4,3 %.

Na devetem mestu je Škoda napredovala za dve mesti v primerjavi z rezultatom iz leta 2023. Proizvajalec je zabeležil rast obsega za 4,1 % v primerjavi z prejšnjim obdobjem, s skupno 101.629 dostavami. To je bilo predvsem posledica uspeha modela Enyaq BEV, ki je predstavljal 78 % celotne številke. Škodini modeli so predstavljali 3,4 % trga priključnih vozil, kar je povečanje za 0,2 odstotne točke.

Hyundai je zaključil top 10, s ponovitvijo svojega rezultata iz leta 2023. Vendar pa je znamka zabeležila 14,6-odstotni upad registracij, s 94.258 vozili. To je pomenilo izgubo 16.053 vozil v primerjavi z letom 2023. Hyundai je imel 3,2-odstotni delež, kar je upad s 3,7 %.

Dostave Tesle rastejo v Evropi

Tesla je bila najbolje prodajana znamka električnih vozil decembra, saj je znova dosegla običajen vrh dostav ob koncu četrtletja. Nazadnje je vodila trg septembra 2024. V decembru je dosegla 44.257 registracij, kar predstavlja 13,2-odstotno rast v primerjavi z letom prej.

Njena najbolj priljubljena BEV-modela, Model Y in Model 3, sta decembra dosegla boljše prodajne številke. To je Tesli zagotovilo udobno prednost pred konkurenco, saj je bila za 16.592 vozil pred drugim mestom. Proizvajalec je zajemal 14,8 % trga priključnih vozil, kar je 1,5 odstotne točke več kot decembra 2023.


Vodilne blagovne znamke po prodaji električnih vozil v Evropi

BMW je padel na drugo mesto po tem, ko je novembra vodil trg. V poročevalskem mesecu je dostavil 27.665 vozil, kar je 16,2-odstotni upad v primerjavi z letom prej. Kljub temu je bil december drugi najuspešnejši mesec leta za BMW, pri čemer sta se modela X1 in X5 PHEV dobro prodajala. Znamka je predstavljala 9,3 % vseh registracij, kar je padec z 11,2 %.

Volkswagen je zasedel tretje mesto z 26.397 dostavami. To predstavlja 17,3-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani in označuje četrti mesec zapored s približno 26.000 registracijami. Opazno se je povečalo povpraševanje po modelih ID.7 BEV in Tiguan PHEV. Proizvajalec je dosegel 8,8-odstotni tržni delež, kar je povečanje za 1,2 odstotne točke.

Sledil je Mercedes-Benz z 24.528 dostavami, kar predstavlja 4,6-odstotno rast v primerjavi z enakim obdobjem lani. December je bil za znamko mesec z največjim obsegom dostav po marcu 2024, saj je model GLC PHEV zabeležil dobre rezultate. Mercedes-Benz je predstavljal 8,2 % celotnega števila električnih vozil, kar je rahlo povečanje z 8 %.

Volvo je decembra končal na petem mestu, zahvaljujoč svojemu največjemu mesečnemu obsegu od junija 2024. Znamka je zabeležila 21.194 registracij, kar predstavlja 28,1-odstotno rast v primerjavi z letom prej. To pomeni 4.645 vozil več, pri čemer sta modela XC60 in XC90 PHEV zabeležila dobro rast. Volvovi modeli so predstavljali 7,1 % trga priključnih vozil, kar je izboljšanje za 1,5 odstotne točke.


Evropske znamke beležijo padec

Audi je zasedel šesto mesto z 13.646 dostavami. To predstavlja 17,6-odstotni padec v primerjavi z enakim obdobjem lani, kljub temu da je njegov model Q4 e-Tron BEV zabeležil rast. Njegov tržni delež je znašal 4,6 %, kar je upad s 5,6%.

Renault je decembra zabeležil 62,5-odstotno rast obsega, zahvaljujoč uspešnemu mesecu za model Renault 5. Proizvajalec je dosegel 13.285 registracij, kar predstavlja povečanje za 62,5 % oziroma 5.112 vozil v primerjavi z lanskim letom. To je bil njegov najvišji mesečni rezultat od decembra 2022. Znamka je predstavljala 4,5 % vseh dostav, kar je rast za 1,7 odstotne točke.

Cupra je mesec končala na osmem mestu z 10.394 registracijami. To predstavlja 6-odstotni padec v primerjavi z decembrom 2023, saj so se obsegi prodaje modela Formentor PHEV zmanjšali. Kljub temu je bil december največji mesec dostav za Cupro v letu 2024. Znamka je predstavljala 3,5 % celotnega trga, kar je padec za 0,3 odstotne točke.

Škoda je zasedla deveto mesto z 10.285 registracijami, le 109 vozil za Cupr0. To predstavlja 0,8-odstotni padec v primerjavi z letom prej in hkrati njen najslabši mesec po obsegu od avgusta 2024. Njen model Enyaq BEV, ki predstavlja večino priključnih dostav, je imel decembra slabše rezultate. Proizvajalec je dosegel 3,4-odstotni tržni delež, kar je rahlo zmanjšanje s 3,5 %.

Hyundai je zasedel 10. mesto z 8.463 registracijami. To predstavlja 6-odstotni padec v primerjavi z decembrom 2023. Proizvajalec je predstavljal 2,8 % trga električnih vozil, kar je upad za 0,3 odstotne točke.

Vsebino vam predstavlja Autovista24.

Please note that this article is an AI-created translation of an original article published in English on Autovista24. In the event of any discrepancy or inconsistency between the translation and the English version, the English version always prevails.

Mogoče bi vas tudi zanimalo

Najbolj priljubljena električna vozila na svetu v prvi polovici leta 2024

27 Nov 2024

Katera električna vozila so bila najbolj priljubljena v prvih šestih mesecih leta 2024? José Pontes, direktor za podatke pri EV Volumes, z urednikom portala Autovista24...

Katere kitajske avtomobilske znamke bodo uspešne v Evropi?

10 Jun 2024

Kitajske avtomobilske znamke se usmerjajo v Evropo z namenom širitve svojega poslovanja. Dr. Christof Engelskirchen, glavni ekonomist skupine Autovista, razmišlja o tem, katere od teh...

Vpliv Kitajske na evropsko avtomobilsko industrijo

07 Jun 2023

Evropski proizvajalci avtomobilov si močno prizadevajo povečati svoje tržne deleže na Kitajskem, medtem ko kitajski proizvajalci vse pogosteje vstopajo v Evropo. Ta dinamika prinaša veliko...

Da, prijavite me na Autovista24