Odporno povpraševanje po rabljenih avtomobilih je ustvarilo več priložnosti za čezmejno ponovno trženje. Vendar je treba premagati nekatere izzive, pojasnjuje Neil King, višji novinar za analizo podatkov portala Autovista24.
Trg rabljenih avtomobilov je bil zaradi velikega medpotrošniškega elementa, ki ni odvisen od fizičnih trgovcev, v času pandemije covida-19 veliko uspešnejši od števila registracij novih avtomobilov.
Prvi val pandemije je ustavil prodajne dejavnosti v nedigitaliziranih prodajnih salonih. Manj izraziti zastoji v poznejših zaprtjih so primer, kako sta uveljavitev in višja sprejemljivost spletnega nakupovanja za potrošnike bistveno izboljšala možnosti za čezmejno ponovno trženje.
Težave z dobavo novih avtomobilov so se še povečale, saj se trgi, kot je španski, pri zadovoljevanju povpraševanja vse bolj zanašajo na uvožene rabljene avtomobile. Zaradi tega pojava so se v državah izvoznicah, kot je Poljska, ohranile tudi preostale vrednosti.
“Včasih je bil uvoz rabljenih avtomobilov iz zahodne Evrope na Poljsko velik, približno milijon kosov letno. Zdaj je veliko bolj omejen in opažamo nasprotni trend izvoza malo rabljenih osebnih avtomobilov iz Poljske. To temelji na razmeroma nižjih tržnih vrednostih in menjalnem tečaju, ki je približno 7 % višji kot pred covidom-19,” je pripomnil Marcin Kardas, vodja vrednotenja pri Eurotax Poljska (del skupine Autovista).
Aktivnosti z rabljenimi avtomobili so letos upadla in nanjo bo vplivala kriza zvišanja življenjskih stroškov. Vendar pa v povezavi s stalnimi težavami z dobavo novih avtomobilov pritisk na gospodinjske proračune pomeni tudi, da se bodo številni potrošniki neizogibno obrnili k cenovno ugodnejšim rabljenim avtomobilom.
Osnovni scenarij skupine Autovista Group za leto 2023 še naprej predvideva težave v dobavni verigi, zelo nizko gospodarsko rast in veliko negotovost ter inflacijo nad ciljnimi območji. Zaradi tega bo povpraševanje po novih in rabljenih avtomobilih pod pritiskom, vendar bi se moralo število registracij novih avtomobilov v primerjavi z letom 2022 povečati. Trg rabljenih avtomobilov naj bi bil ustrezno stimuliran, saj bo dobavljenih več avtomobilov.
To ne pomeni, da bo leto 2023 za avtomobilsko industrijo leto ponovnega vzpona, vendar priložnosti za čezmejno ponovno trženje ostajajo. Tudi trend standardizacije imen različic in opreme na evropskem trgu bo olajšal to prakso – ne zgolj za obstoječe spletne prodajalce rabljenih avtomobilov, temveč tudi za skupine trgovcev in celo za same proizvajalce avtomobilov.
Spletni prodajalci rabljenih avtomobilov
Ker je internet postal bolj sprejemljiva platforma za hitrejši nakup rabljenih avtomobilov, kot je bilo mogoče pričakovati, je nastalo več neodvisnih spletnih trgovcev, kot so Auto1 Group, Cazoo in Driverama.
Aprila 2021 je podjetje Driverama napovedalo svoj začetek delovanja kot prvi evropski spletni prodajalec rabljenih avtomobilov brez meja in izpostavilo pandemijo kot tisti pospeševalec, ki je ljudi hitreje usmeril v spletno maloprodajo. Podjetje je opozorilo tudi na napovedi, da bo 20 % vseh avtomobilov, kupljenih v Evropi, do leta 2030 kupljenih prek spleta.
“Čezmejno ponovno trženje je morda še vedno obrobno, vendar se z razmahom interneta in angleščine, ki jo pogosteje govorijo mlajše generacije, ki se tudi manj boji iti v tujino po avto, povečuje,” je pojasnil Ludovic Percier, analitik za trg in preostalo vrednost pri skupini Autovista v Franciji.
“V Franciji na primer obstaja spletna stran Leparking.fr, ki zbira vse oglase za rabljene avtomobile na spletnih straneh po vsem svetu in vam pomaga najti pravi avtomobil. Izberete lahko države, ki vas zanimajo, ali celo oddaljenost od vas. Za ljudi, ki živijo v središču zahodne Evrope, lahko to vodi do številnih tujih držav, ki so včasih bližje kot drugi konec lastne države. Ključni dejavniki za odhod v tujino so nižja cena, večja izbira in včasih bližina.”
Poleg tega, da posamezni kupci potujejo, da bi našli avtomobil, nenehno pomanjkanje ponudbe in večja pripravljenost potrošnikov za nakup prek spleta ustvarjata pomembne priložnosti za udeležence na trgu, ko gre za čezmejno ponovno trženje. Vendar pa vsi potrošniki niso pripravljeni potovati v tujino in se ukvarjati z birokracijo, zato je potrebna lokalna prisotnost. Za to pa je potreben določen obseg poslovanja, kar je glavni razlog, ki ga podjetje Cazoo navaja za svoj umik s trga celinske Evrope.
“Po pregledu vrste strateških možnosti se je vodstvo družbe Cazoo sklenilo osredotočiti izključno na svoje glavne priložnosti v Združenem kraljestvu, ogromnem trgu s približno osmimi milijoni transakcij rabljenih avtomobilov in vrednostjo več kot 100 milijard funtov na leto,” je Cazoo objavil 8. septembra.
“Načrt za izstop iz EU temelji na znatnih dodatnih naložbah, ki bi bile potrebne, da bi družba Cazoo še naprej širila svoje dejavnosti v EU, in na nasprotju s prednostnimi nalogami družbe, ki so ohranjanje denarnih sredstev in doseganje dobičkonosnosti brez potrebe po dodatnem kapitalu. Zato namerava podjetje začeti urejeno prenehanje poslovanja v Nemčiji in Španiji ter je v postopku posvetovanja s predstavniki zaposlenih v Franciji in Italiji.”
Še en ključni izziv za spletne prodajalce rabljenih avtomobilov je pridobivanje avtomobilov, zlasti ko povečujejo obseg poslovanja in vstopajo na nove trge. Ena od rešitev je vzpostavljanje odnosov za dostop do vozil, odprodanih iz voznih parkov.
Februarja je na primer Auto1 Group, eden največjih evropskih spletnih trgovcev na drobno za nakup in prodajo rabljenih avtomobilov, sklenila pogodbo z družbo Allane Mobility prej znano kot Sixt Leasing – za zagotovitev dobave približno 10.000 vrnjenih avtomobilov na lizing in avtomobilov iz voznih parkov na leto.
Poenotenje imen opreme in različic
Obseg je manjši problem za velike uveljavljene trgovske skupine in lastne trgovske mreže avtomobilskih proizvajalcev. Morda jih ovirajo meje, vendar to ne pomeni, da avtomobilov ni mogoče dobiti drugje. Ključni izziv pa je nedosledno poimenovanje različic in/ali standardne opreme.
“Volkswagnova linija opreme Carat v Franciji na primer v Nemčiji ne pomeni ničesar, specifikacije se lahko razlikujejo, vendar dosledna imena različic vsaj prispevajo k jasnosti,” je dejal Andreas Geilenbruegge, vodja vrednotenja in vpogledov pri Schwacke (del skupine Autovista).
To nedoslednost pri imenih različic in standardni opremi so opazili tudi avtomobilski proizvajalci, Geilenbruegge pa kot primer navaja ogrevane sedeže. Ti sedeži na južnoevropskih trgih, kot je Španija, niso nujna oprema novih avtomobilov, vendar njihova odsotnost omejuje možnosti ponovnega trženja avtomobila v severni Evropi. Proizvajalci avtomobilov zato preučujejo ukrepe, kot je uvedba ogrevanja sedežev kot standardne opreme po vsej Evropi od druge stopnje opreme naprej.
To morda ne bo v celoti odpravilo mednarodnih predsodkov, saj so novi avtomobili, registrirani v eni državi, pogosto nižje vrednoteni od tistih, ki so registrirani doma.
“Avtomobil, ki je bil kupljen nov v Nemčiji in se je vse življenje vozil v Franciji, za trgovca nima iste vrednosti kot enak avtomobil z enakimi specifikacijami, ki je bil nov registriran v Franciji. Zato potrošniki tvegajo izgubo denarja pri trgovanju z avtomobili, uvoženimi v Francijo, v primerjavi z novim avtomobilom, kupljenim v državi,” je dejal Percier.
Nasprotno pa potrošniki morda ne bodo pripravljeni plačati enakega zneska za uvoženo rabljeno vozilo kot za vozilo, ki je bilo registrirano le v njihovi matični državi.
Eden od proizvajalcev, ki se je izognil nedoslednim imenom in specifikacijam – in očitno tudi mednarodnim predsodkom – je Tesla. To je omogočilo, da se je na primer izvažalo rabljene modele iz Nemčije na Norveško, o čemer se je veliko poročalo.
“V prihodnosti se približujemo univerzalnemu evropskemu trgu in nekateri avtomobilski proizvajalci, kot je Tesla, že delajo na poenotenju svoje ponudbe in prodajajo avtomobile tam, kjer je povpraševanje veliko, ponudba pa nizka. Večina ljudi bo še vedno kupila avtomobil v svoji državi, zato se morajo blagovne znamke prilagoditi zagotavljanju avtomobilov tam, kjer so potrebni. To velja za evropski trg, pa tudi za lokalni trg, med regijami in mesti,” je dejal Percier.
Proizvajalci avtomobilov kot zastopniki rabljenih avtomobilov?
Percier je opozoril, da lahko v prihodnosti funkcije na zahtevo odpravijo razlike v standardni opremi na različnih trgih. “Z uvedbo funkcij na zahtevo v avtomobilih bo lahko vsakdo aktiviral katero koli možnost v avtomobilu, tudi po petih letih. Razlikovali se bodo le motor, menjalnik in estetika avtomobila – to je vse.”
Z enotnimi različicami in opremo imajo proizvajalci avtomobilov več možnosti, da sami vstopijo na področje čezmejnega ponovnega trženja. Eden od pristopov bi lahko bil model zastopanja, pri katerem bi lahko proizvajalci avtomobilov aktivno ponudili nakup avtomobilov od trgovca, kadar je povpraševanje v drugi državi večje. Vendar to deluje tudi pasivno, saj lahko trgovci prepoznajo avtomobile, ki so na voljo za prodajo v evropski prodajni mreži avtomobilskih proizvajalcev. Nato jih lahko poiščejo, pri čemer proizvajalec avtomobilov prevzame odgovornost za dokumentacijo, finančno transakcijo in logistiko.
Ne glede na prihodnost bo čezmejno ponovno trženje obstalo in bo s povečanjem preglednosti, tako v smislu standardizirane opreme in imen kot tudi spletne prisotnosti, le še pridobival na zagonu.
To vsebino vam je prinesel Autovista24.
Upoštevajte, da je ta članek prevod izvirnika, objavljenega v angleščini na Autovista24 in zato lahko vsebuje manjše slovnične napake. V primeru kakršnih koli neskladij ali nedoslednosti med prevodom in angleško različico, vedno prevlada angleška različica.