Katera električna vozila so bila najbolj priljubljena v prvih šestih mesecih leta 2024? José Pontes, direktor za podatke pri EV Volumes, z urednikom portala Autovista24 Tomom Geggusom preučuje globalne trende.
S skoraj 1,5 milijona prodanih enot junija 2024 se je registracija električnih vozil na globalni ravni povečala za 15 %. Prodaja baterijsko-električnih vozil (BEV) se je povečala le za 4 % v primerjavi z junijem 2023, medtem ko je dobava priključnih hibridov (PHEV) poskočila za 41 %. Tehnologija je dosegla več kot 500.000 enot in s tem postavila nov rekord.
Junija sta ta dva pogonska sklopa skupaj predstavljala 22 % celotnega svetovnega avtomobilskega trga, samo BEV pa 14 %. Popolnoma električna tehnologija je predstavljala 63 % registracij električnih vozil, kar pomeni, da je bil delež med januarjem in junijem 64 %.
V prvi polovici leta so električna vozila predstavljala 18 % vseh registracij po vsem svetu, od tega samo električni modeli 12 %.
Tesla med prvima dvema
Tesla Model Y je bil junija s 119.503 registracijami vodilni na svetovnem trgu električnih vozil. Na drugem mestu je Tesla Model 3, ki je izkoristil redni vrhunec ob koncu četrtletja in zabeležil 65.267 dobav.
Za ameriškim proizvajalcem avtomobilov je BYD zasedel sedem mest na junijski lestvici desetih najboljših električnih vozil. Cenovne strategije avtomobilskega proizvajalca, ki želi spopasti z modeli motorjev z notranjim zgorevanjem, se očitno še vedno obrestujejo.
Novi Li Auto L6 je bil edini osebni avtomobil, ki ni iz podjetja Tesla ali BYD in se je uvrstil med 10 najboljših. Srednje velik SUV je bil v svojem tretjem mesecu na trgu registriran 23.864-krat, kar ga je junija uvrstilo na sedmo mesto.
Vrhunec izrazite uspešnosti BYD je bil novi Qin L. Novi model se je v prvem mesecu na trgu zavihtel naravnost med prvih 10 in zabeležil 18.021 registracij. To bi lahko bilo povezano z razmeroma počasnim mesecem Qin Plus, saj imata oba podobno mesto v liniji OEM-ja.
Sledi Zeekr s 14.600 prodanimi vozili, ki je zasedel 16. mesto z vodilnim modelom 001. Nedavna osvežitev modela je poskrbela za tretji zaporedni rekordni rezultat. Tudi Xiaomi SU7 se je uvrstil med 20 najboljših, saj je junija zasedel 17. mesto. Pričakovati je, da se bo limuzina do leta 2024 še naprej vzpenjala po lestvici najbolje prodajanih vozil. Pred koncem leta se bo najverjetneje uvrstila v prvo deseterico.
GAC Aion Y in Volkswagen (VW) ID.3 sta za leto 2024 dosegla nove rekordne rezultate. Kitajski križanec MPV je mesec končal na 13. mesto s 17.258 registracijami, medtem ko je nemško vozilo z dvižnimi vrati zadaj zabeležilo 16.949 dobav.
Volvo uspešen
Volvo je bil uspešen tudi zunaj prve dvajseterice. Nedavno predstavljeni EX30 je dosegel rekordnih 11.711 registracij. Medtem ko se dobava v Evropi stabilizira, je bil križanec predstavljen na Kitajskem, zato je pričakovati, da se bo njegova rast nadaljevala. Kmalu bi se lahko uvrstil celo med 20 najboljših.
Junija je blestel tudi Hyundai Ioniq 5. Prodanih je bilo 10.048 vozil, kar je njegov najboljši rezultat po lanskem avgustu. Tudi Audi Q4 e-Tron (10.825 enot) in MG4 (12.410 enot) sta dosegla najboljše letošnje rezultate.
Toda Wulingovi najbolje prodajani vozili, Mini EV in Bingo, se nista uvrstili v prvo dvajseterico. Prvič po več letih se je zgodilo, da blagovni znamki ni uspelo uvrstiti modela na lestvico.
Znane stopničke
V prvi polovici leta 2024 sta Tesla Model Y in BYD Song ostala na prvih mestih. Medtem je Tesla Model 3 izkoristil svoj vrhunec ob koncu četrtletja in zasedel tretje mesto pred BYD Qin Plus.
Ti trije zmagovalci odražajo tudi celoletne rezultate iz let 2023 in 2022. Zdi se malo verjetno, da bo do konca leta prišlo do nadaljnjih sprememb. Zato bo leto 2024 verjetno že tretje leto zapored z enako razvrstitvijo.
Naslednja sprememba položaja se je zgodila na sedmem mestu. BYD Destroyer 05 se je povzpel pred Aito M7, ki je bil potisnjen na osmo mesto. GAC Aion Y je pridobil nekaj mest, medtem pa se je križanec MPV povzpel na 13. mesto. Zaradi uspešnega junija se je VW ID.3 povzpel za dve mesti na 16. mesto.
Nazadnje sta se zaradi počasnega meseca Changan Lumina tako BYD Tang (18. mesto) kot Aito M9 (19. mesto) povzpela vsak za eno mesto. Glede na tržni trend majhni mestni avtomobili izgubljajo pomen, medtem ko so modeli polne velikosti v porastu.
Med prvimi 20 modeli je trenutno po pet modelov iz segmentov A in B ter segmentov E in F. S Changan Luminom na 20. mestu in Zeekr 001 na 21. mestu se lahko tehtnica prevesi v prid večjim modelom.
To vsebino vam je prinesel Autovista24.
Upoštevajte, da je ta članek prevod izvirnika, objavljenega v angleščini na Autovista24 in zato lahko vsebuje manjše slovnične napake. V primeru kakršnih koli neskladij ali nedoslednosti med prevodom in angleško različico, vedno prevlada angleška različica.